Sunday, May 31, 2009

Bisnes.

Mode : Suam-suam kuku

Suatu ptg di bkt indah...

Saya : weh..jom la bwat bisnes. Smpai biler nk keje mkn gaji jer..ubah la naseb.

Kwn I : btul gak tue. Aku pn da bosan keje mkn gaji nie. Asyik kn mara ngn bos jer.

Kwn II : Aku der 1 bisnes. bisnes nie sng jer. modal tk bnyk.

Kwn I : bisnes per tue?

Kwn II : alaa..bisnes crk org jer. tk pyh jual brg pn..

Saya : ceh!! MLM..tk pyh laa...

Kwn I : Aper kater kiter bela ikan nk tk? kite bwat kolam ikan la..

Kwn II : Ikan per kiter nk bela..maner nk crk tapak.

Kwn I : kite bela la ikan keli, talapia merah..mcm2 la bleh bela..

Saya : nk bwat kolam kt maner..kalo bwat jauh2 nnt org tuba lak kolam kite..

Kwn II : btul laa..lagi baik ko bwat agro jer..tanam cili, sayur..

Kwn I : huh..sayur nie bnyk penyakit laa..bkn sng nk idup..nk kn baja lg..

Saya : Abes tue..cmner nie..

Kwn I & II : Kite keje mkn gaji jer laa...


Sbb tue la smpai skrang 1 bisnes pn yg aku plan tk jadi..coz smua nyer takut tanggung risiko.. ;p
nie aku senaraikn bisnes yg pnh aku raser n bwat..

1. Kolam ikan
2. Agro
3. Cyber cafe
4. Wedding Photographer
5. Char kue tiaw
6. Kebab
7. T-shirt printing
8. Investment (etiqa emas)

3 comments:

Marini Amin said...

buat la side bisnes dlu. kecik2, so risiko tak tinggi sgt. huhuh

Anonymous said...

char kuey teow la besh..
i suke gils...

aмiє's³° aмzaн said...

meoww..
i mskkn u char kue tiaw yer.. ;p