Wednesday, August 18, 2010

Egokah Aku

Egokah Aku



E.G.O
3 huruf yang tegak berdiri
Menandakan prinsip sejati
Lambang kebanggaan diri sendiri
Egokah aku begini

Awak,
Hari ini saya memohon 10 jari
Memohon kemaafan dihati
Yang diterima hanyalah maki
Egokah aku begini

Awak,
Sedarlah dari mimpi
Fikirlah seara realiti dan bukannya fantasi
Jangan biar nafsu menguasai
Kelak sesal dikemudian hari

Awak,
Telah banyak ku tabur budi
Bukan untuk mengungkit kembali
Tapi hanya mohon simpati
Agar awak menilai kembali
Sejauh mana ikhlasnya hati

Awak,
Mengenalimu satu anugerah ilahi
Bertemu mu satu rezeki
Ku harap akhirnya tidak begini
Yang ku nanti hanyalah sahabat sejati
Egokah aku begini

Awak,
Sudah lama awak menyepi
Tanpa apa-apa berita lagi
Tanpa ada gurau simpati
Apakah tiada rasa dihati

Awak,
Hari ini saya disini
Esok mungkin saya masih disini
Minggu depan belum tentu saya ada lagi
Tidak menyesalkah awak nanti

Awak,
Hanya mampu ku pohon pada Ilahi
Agar awak berubah hati
Memaafkanku satu realiti
Yang ku cari hanyalah damai dihati


aMie's shinoda
8 Ramadahan 6.00 am

No comments: